Sanne Pronk is het nieuwe gezicht van Medische banenbank (waaronder Skipr, Zorgvisie en Nursing vacatures). Ze brengt een karrevracht aan kennis mee over werven in de zorg. Medische banenbank heeft werkgevers in de zorg nu nog meer te bieden, legt ze uit in dit interview. Plus: 3 gratis tips van Sanne voor betere employer branding.
Welkom Sanne Pronk! Waarom werk je zo graag bij Medische banenbank?
‘Omdat het voor mij een nieuwe kans is om een klein steentje bij te dragen aan de zorg. Natuurlijk doen al die zorgprofessionals het echte werk, of ze nu arts zijn, verpleegkundige, doktersassistent of ambulant begeleider. Maar als Medische banenbank kunnen we een zorgorganisatie snel aan de meest geschikte zorgprofessional helpen. En goede zorg is voor ons allemaal van levensgroot belang. Daarom zit ik vol energie om werkgevers in de zorg nog beter te ondersteunen dan Medische banenbank al deed. Ik zie veel nieuwe mogelijkheden.’
Straks verder over de mogelijkheden van Medische banenbank. Eerst nog even over jou: je hebt al veel ervaring met werven in de zorg?
‘De arbeidsmarkt in de zorg is al 15 jaar mijn terrein. Bij Maandag begon ik als recruiter in de zorg, daarna werd ik accountmanager en senior accountmanager. Daarna werd ik adviseur zorg bij Joinuz. Ik heb studenten en zorgprofessionals geleerd om te solliciteren en ik heb zorgorganisaties geleerd om vacatures effectiever te vervullen. In die jaren verzamelde ik waardevolle lessen over employer branding. Bijvoorbeeld dat het heel belangrijk is dat een zorgorganisatie met een betrouwbare partner kan sparren over de mogelijkheden.’
Wat mogen werkgevers van jou en Medische banenbank verwachten?
‘Dat zorgorganisaties vacatures bij ons kunnen plaatsen is al bekend. Veel zorgorganisaties weten ook dat we vacatures voor hen kunnen promoten op high interest merken als Skipr, Nursing en Zorgvisie. Minder bekend is dat er nog veel meer mogelijkheden zijn. Ik wil zorgorganisaties daarover graag advies geven. Bijvoorbeeld: welke content kun je nog meer plaatsen in veelgelezen nieuwsbrieven van onze vakbladen Skipr, Nursing en Zorgvisie?’
Heb je meer voorbeelden van mogelijkheden?
‘Partners van Medische banenbank plaatsen elke maand onbeperkt vacatures. Bovendien kunnen zij op hun eigen werkgeverspagina in beeld en tekst profileren. Statistieken geven je snel een duidelijk overzicht van de performance van je vacatures. Die mogelijkheden zijn er al jaren bij Medische banenbank. Ik wil graag zorgorganisaties helpen uit te zoeken wat ze op zo’n werkgeverspagina kunnen plaatsen. En natuurlijk hoe die content dan effectief ingezet kan worden.
Natuurlijk kun je als organisatie ook zelf je employer branding beheren. Het voordeel om dat bij Medische banenbank te doen is dat je profiteert van veel specifieke kennis, zowel inhoudelijk over de zorg als over het maken van content. Journalisten van Nursing, Skipr en Zorgvisie maken bijvoorbeeld al jaren podcasts en video’s. Die kennis wil ik verzamelen en benutten voor werkgevers in de zorg. Zelf kan ik me heel goed in sollicitanten verplaatsen dankzij mijn ervaring met het begeleiden van zorgprofessionals. Dus we hebben veel mogelijkheden in huis om werkgevers een veel sterker profiel te geven.’
Je hebt ook nog een wens voor de zorg?
‘Ja, het zou mooi zijn als zorginstellingen vaker de samenwerking opzoeken met collega organisaties en concullega’s. Dat ze hun krachten bundelen. Misschien is die verpleegkundige op dit moment niet nodig in jouw team maar kan een andere organisatie haar heel goed gebruiken. Deel ook je kennis over werven in de zorg. We kunnen met zijn allen veel kosten besparen als de werving efficiënter verloopt. Dat geld komt ten goede aan mensen die zorg zo hard nodig hebben.’
Tot slot, jouw 3 tips voor het werven van nieuwe collega’s?